Wymiana tej części nie należy do najtrudniejszych dlatego warto wymienić ją samemu, dzięki temu zaoszczędzimy kilkadzięsiąt złotych.
Przed przystąpieniem do wymiany należy wyposażyć się w następujące narzędzia:
Przed przystąpieniem do wymiany należy wyposażyć się w następujące narzędzia:
- latarka,
- klucz nasadowy: 10 i 13 do odkręcenia akumulatora oraz jego podstawy,
- klucz do odkręcenia czujnika nasadowy lub płaski 22,
- Zdejmujemy pokrywę akumulatora,
- Odkręcamy i odłączamy przewód masy -,
- Odkręcamy i odłączamy przewód +,
- Odkręcamy śrubę mocującą akumulator przy podstawie,
- Odpinamy wpięte w plastikową podstawę akumulatora przewody elektryczne - uważaj aby ich nie uszkodzić tych zatrzasków,
- Odkręcamy podstawę akumulatora 3 śruby,
- Wyciągamy podstawę,
- Obudowę filtra powietrza lekko pociągamy ku górze, powinna łatwo wyskoczyć z gumowych obejmek (ja nie rozkręcałem obudowy, wyciągnąłem ją do góry a następnie podparłem dużym śrubokrętem),
- Przewód zasysający powietrze do filtra nie chciał się u mnie odkręcić, więc odgiąłem go w puste miejsce po akumulatorze - wcześniej wypiąłem mocowanie z gumy pod obudową filtra powietrza,
- Teraz widzimy w skrzyni biegów czujnik wstecznego,
- Przed wyjęciem starego uszkodzonego czujnika warto miejsce wokół wyczyścić np. szczoteczką do zębów (jest tam dużo brudu),
- Wykręcamy czujnik,
- Montujemy nowy sprawny nowy czujnik,
Komentarze
Prześlij komentarz